Hva er eDialog?

Digital dialogGrue kommune har tatt i bruk tjenesten eDialog. Med eDialog kan du sende oss brev og dokumenter digitalt i en sikker kanal.

Vanlig e-post regnes ikke for å være en sikker kanal og du skal ikke benytte e-post om du skal sende oss sensitive opplysninger.

Vi oppfordrer både privatpersoner og virksomheter til å benytte eDialog til å sende dokumenter til oss på en trygg måte.

Slik logger du inn

  • Logg inn via eDialog 
  • For å bruke tjenesten, må du logge på/autensiere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID m.m)
  • Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp dokumenter du vil sende oss (pdf, png, jpeg, tiff mv.)

Slik fyller du ut skjemaet

Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).

  • Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).
  • Tittel:  Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.
  • Kommentar: Gi evt. en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.
  • Husk å laste opp relevante vedlegg. 
  • Klikk på "Send sikkert til Grue kommune" - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem. 
  • Du får kvittering med referansenummer på e-post (fra svarut.ks).

Du skal ikke bruke eDialog hvis

Kontaktinformasjon

Servicetorget