eDialog
eDialog er sikker innsending av brev og dokumenter til kommunen.
Hva er eDialog?
Grue kommune har tatt i bruk tjenesten eDialog. Med eDialog kan du sende oss brev og dokumenter digitalt i en sikker kanal.
Vanlig e-post regnes ikke for å være en sikker kanal og du skal ikke benytte e-post om du skal sende oss sensitive opplysninger.
Vi oppfordrer både privatpersoner og virksomheter til å benytte eDialog til å sende dokumenter til oss på en trygg måte.
Slik logger du inn
- Logg inn via eDialog
- For å bruke tjenesten, må du logge på/autensiere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID m.m)
- Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp dokumenter du vil sende oss (pdf, png, jpeg, tiff mv.)
Slik fyller du ut skjemaet
Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
- Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).
- Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.
- Kommentar: Gi evt. en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.
- Husk å laste opp relevante vedlegg.
- Klikk på "Send sikkert til Grue kommune" - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem.
- Du får kvittering med referansenummer på e-post (fra svarut.ks).
Du skal ikke bruke eDialog hvis
- Kommunen har elektroniske skjemaer til formålet, f.eks. søknad om barnehageplass, søknad om stilling mm.
- Henvendelsen gjelder enkle spørsmål som ikke skal journalføres hos oss, da kan du kan sende e-post til postmottak@grue.kommune.no
Kontaktinformasjon
Servicetorget
- Besøksadresse: Rådhusplassen 2, 2260 Kirkenær
- Telefon: 62 94 20 00 (9-14)
- E-post: postmottak@grue.kommune.no