Grue kommune oppfordrer innbyggere som er i hjemmekarantene eller hjemmeisolasjon om å ta kontakt med vårt koordinerende team dersom du har behov for hjelp og assistanse.

Ta kontakt med oss

Servicetorget tar imot henvendelser på telefon 62 94 20 00 i telefontiden kl. 09.00-14.00, og på post@grue.kommune.no i åpningstiden 08.00-15.00. Koordineringsteamet følger åpningstiden kl. 08.00-15.00.

Servicetorget videreformidler beskjed til koordineringsteamet. Koordineringsteamet tar kontakt med registrerte frivillige og setter innbyggeren i kontakt med den frivillige.

Utover servicetorgets telefontid kan du ringe Grue kommunes beredskapstelefon på telefon
62 94 20 10. NB: Dette nummeret skal KUN benyttes ved akutt behov, som ikke er av medisinsk karakter.

Hvem kan få hjelp?

Tjenestene tilbys til personer som ikke har familie eller andre nære relasjoner som kan bistå.

Det er mange frivillige i Grue som har meldt seg til tjeneste og som kan bistå i den tiden hvor innbyggere er satt i hjemmekarantene og -isolasjon.

Hva kan du få hjelp til?

• Innkjøp av matvarer og medisiner.
  • Støtte i hverdagen ved å få en "ringevenn" eller ha kontakt i sosiale medier.
  • Barnepass for deg som har en samfunnskritisk funksjon med arbeid på kveldstid eller helg. Barna vil normalt ha tilbud om barnehage/SFO på dagtid på hverdager.
  • Praktisk bistand av ulikt slag, for eksempel tømme søppel, transport.
  • Ledsager til nødvendig helsehjelp.

Når du har meldt inn behovet ditt til servicetorget, vil koordineringsteamet ta kontakt med registrerte frivillige for å opprette kontakt mellom dere.

Tjenesten er mellom den frivillige og mottakeren, og Grue kommune har ikke noe annet ansvar enn å opprette kontakt mellom de to partene.

Har du spørsmål?

Er du i tvil om du må være i hjemmekarantene og hjemmeisolasjon, anbefaler vi å følge med på oppdatert informasjon på kommunens hjemmeside eller på Folkehelseinstituttets nettsider: www.fhi.no

Dersom du tror du kan være smittet av koronaviruset, skal du ringe Koronatelefonen i Solør på 62 95 69 91

Innkjøp på Kirkenær

Apotek

Apotel 1 på Kirkenær henviser til følgende skjema hvis du trenger fullmakt for å hente ut medisiner: Fullmakt til å hente ut reseptbelagte medisiner

Ved innlevering av dette skjema til apoteket skal den som har fått fullmakt vise sin egen legitimasjon og fullmaktgivers legitimasjon/eventuelt kopi av fullmaktgivers legitimasjon. Utfylt skjema, eller en kopi av utfylt skjema, oppbevares i apoteket for dokumentasjon. Den som har fått fullmakt skal alltid medbringe egen legitimasjon ved uttak av reseptvarer og/eller reseptinformasjon. Når fullmakt er oppbevart i apoteket er det ikke lenger nødvendig å vise fullmaktgivers legitimasjon.

Dagligvarer

Dagligvarebutikkene kan være behjelpelige med å pakke varer, men det er kun Spar som har mulighet til å kjøre ut (kun lokalt på Kirkenær). Ta kontakt per telefon eller e-post: