Søke om helse- og omsorgstjenester
Her finner du søknadsskjema for helse- og omsorgstjenester
Søknadsskjema helse- og omsorgstjenester
Lenke til søknadsskjema for helse- og omsorgstjenester (PDF, 219KB)
Saksgang for søknaden
- Tildelingskontoret mottar søknader om helse- og omsorgstjenester.
- Når Tildelingskontoret har mottatt søknaden vil det bli innhentet nødvendige helseopplysninger og annen relevant informasjon.
- Vi utfører et hjemmebesøk eller en kartleggingssamtale med søker og eventuelt pårørende.
- Tildelingskontoret vedtar riktige tjenester på rett nivå basert på kartlagt hjelpebehov, lovens vilkår og politisk vedtatte tjenestenivå i Grue kommune.
- Alle søknader vurderes individuelt
- Tildelingskontoret er også koordinerende enhet og vurderer rett til Individuell plan
Kontakt
Ønsker du å komme i kontakt med kommunen kan du rette din henvendelse til:
Servicetorget, telefon 62 94 20 00 eller send en e-post til kommunens postmottak.
Saksbehandlingstid
Alle søknader behandles i henhold til helse- og omsorgstjenesteloven kapittel 3, pasient- og brukerrettighetsloven §§ 2-1 a og 2-7, samt forvaltningslovens bestemmelser om enkeltvedtak.
Hvis søknaden ikke kan behandles innen én måned skal det, i henhold til forvaltningsloven § 11 a, gis et foreløpig svar til søker.
Klagerett
Det kan klages på vedtak om tildeling av helse- og omsorgstjenester etter pasient- og brukerrettighetsloven, kapittel 7. Klagen må være skriftlig og undertegnet av pasienten, eller den som representerer pasienten. Klagefristen er 4 uker fra vedtaket ble mottatt. Klagen sendes Grue kommune, postboks 94, 2261 Kirkenær.